Zarządzanie nieruchomościami

W ramach świadczonej przez nas usługi administrowania nieruchomościami zapewniamy m.in.:

- przygotowywanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych

-dysponowanie środkami finansowymi i regulowanie zobowiązań, dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy właścicieli nieruchomości. Właściciele sprawują pełną kontrolę nad środkami wydatkowanymi z rachunku bankowego

-windykacje opłat należnych od właścicieli lokali

-realizacje planów zarządzania nieruchomością oraz układanie i wdrażanie programu remontów i konserwacji celem utrzymania nieruchomości w stanie należytym.

-analizę kosztów dotyczących nieruchomości oraz podejmowanie działań optymalizacyjnych;

-ubezpieczenie nieruchomości

-opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych należnych od nieruchomości wspólnych (chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali)

-analiza ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości

-przejęcie nieruchomości od dewelopera lub poprzedniego administratora w tym między innymi:

  • dokumentacji eksploatacyjnej budynku
  • decyzji urzędu o dopuszczeniu budynku do użytkowania;
  • aktualnych protokołów przeglądów technicznych;
  • ksiąg obiektu budowlanego, dokumentacji eksploatacyjnej;
  • dokumentacji finansowej;
  • innych związanych nieruchomością.

 - zabezpieczanie powierzonej dokumentacji stanu prawnego nieruchomości oraz dokumentacji budowlanej

- kontrola nad utrzymaniem porządku i czystości w obrębie nieruchomościach

    - zapewnianie bezpieczeństwa

- monitoring i kontrola stanu technicznego budynku, sprawowanie nadzoru nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację i bieżące naprawy

Do dyspozycji pracowników działu wspólnot mieszkaniowych, a co za tym idzie naszych Klientów, pozostają również działy techniczny oraz prawny wspomagające na bieżąco nasze wspólne działania. 

Szczegółowe zasady zarządzania, administrowania nieruchomością wspólną, zakres obowiązków zarządcy-prowadzącego działalność gospodarczą oraz wzajemne relacje zostaną określone w zawartej umowie cywilnoprawnej pomiędzy Państwem, a Towarzystwem Budownictwa Społecznego Administrator Sp. z o.o.

 

Pozyskiwanie kredytów mieszkaniowych

TBS Administrator  Sp. z o.o. Prowadzi również usługi w zakresie pomocy przy pozyskiwaniu kredytów bankowych na realizację przedsięwzięć remontowych. Nasze działania skupiają się wokół wykonania wszystkich czynności zmierzających do uzyskania i podpisania umowy kredytowej.

Współpracujemy z wieloma bankami, a członkowie wspólnot mieszkaniowych posiadają możliwość wyboru oferty banku, z którego chcieliby skorzystać.

Pomagamy Państwu również w pozyskiwaniu:

-premii remontowych

-premii termomodernizacyjnych

-dopłat z Banku Ochrony Środowiska

-dopłat z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska

 

Zakres zarządzania obejmuje:

- wykonywanie czynności prawnych w zakresie administrowania

- obsługę administracyjną obiektów, zasobów lokalowych i ich mieszkańców

- obsługę wspólnot mieszkaniowych

- nadzór i kontrolę nad usługami utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku, np. chodników, terenów zielonych i innych

- zapewnienie dostaw: energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzanie ścieków i wywozu nieczystości stałych; umowy o dostawę ww. mediów zawierać będzie właściciel nieruchomości w imieniu którego, na podstawie stosownego pełnomocnictwa, występować będzie TBS Administrator Sp.zo.o.

- nadzór i kontrolę remontów i modernizacji, a także bieżącą konserwację, naprawy i usuwanie awarii oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzenia ścieków, gazu, domofonów i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej

- otwarcie rachunku bankowego dla właściciela nieruchomości i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy; dla funduszu remontowego będzie prowadzony odrębny rachunek lub wydzielone subkonto,

- prowadzenie odpowiedniej księgowości syntetycznej i analitycznej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie odpowiednich deklaracji,

- przygotowanie i sporządzanie rocznego planu gospodarczego i korekt do tego planu - w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego,

- sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania,

- rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu

 nieruchomością wspólną i pokrycie świadczeń oraz wpłat na fundusz remontowy.

- reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądem i poza sądami

- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej

- przygotowanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo – finansowego) i korekt tego planu – w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty, przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego, w tym rozliczeń funduszu remontowego

- otwarcie rachunku bankowego dla wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy

- przygotowanie informacji kwartalnych o poniesionych kosztach utrzymywania nieruchomości oraz przychodach wspólnoty (jeżeli z takim żądaniem wystąpi 1/10 właścicieli lokali)

- pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości, wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej

- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali (a w przypadku przyjęcia zlecenia Gminy lub Skarbu Państwa - w stosunku do najemców) dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej

- rozliczanie z właścicielami opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną, windykacje opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym

 

TBS Administrator posiada ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości.

TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO

ADMINISTRATOR SP.Z O.O.

W Ornecie

ul. Mickiewicza 1

11-130 Orneta

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

www.tbs.orneta.pl

Sąd Rejonowy w Olsztynie

VI Wydział Gospodarczy KRS

KRS 0000319337

NIP 743-196-30-20

Regon  280280034

Zarząd: Izabela Troczek-Ciećka – Prezes Zarządu

konto: BS Sztum o / Orneta 28 8309 0000 0057 0520 2000 0020

Kapitał zakładowy: 880 udziałów o łącznej wysokości 880 000,00 zł